Ako stanoviť cenu nehnuteľnosti a neprestreliť? Nič jednoduché.

Autor: Milan Čierťažský | 23.2.2014 o 18:15 | Karma článku: 4,18 | Prečítané:  1091x

Pokiaľ ide o ceny nehnuteľností, až príliš často majitelia používajú metódu – “Hodím cenu na trh a uvidím, čo to prinesie”. Nesprávne stanovenie ceny je veľmi časté.

Najčastejšie stratégie a zároveň mýty o stanovení ceny nehnuteľnosti:

1. Vezmem, čo som za nehnuteľnosť zaplatil, pridám to, čo som do nej vrazil a mám jej aktuálnu cenu.

2. Aby bolo možné vyjednávať je potrebné stanoviť predajnú cenu omnoho vyššie ako je požadovaná cena.

Prečo tieto taktiky nefungujú?

Taktika č. 1

Predaj auta je to, kde sa dá tento prístup aplikovať. Môžeme sa pozrieť na web niektorého z autobazárov, vyberieme značku, model, rok a najazdené kilometre a zistíme, aká je trhová hodnota auta.

No hodnota nehnuteľnosti nie je určená majiteľom alebo realitným agentom, je určená samotným trhom – tzn. tým, čo reálne zaplatili kupujúci v poslednej dobe za podobné nehnuteľnosti v rovnakej oblasti.

Pritom obrovský vplyv má vek a stav predávanej nehnuteľnosti. Nehnuteľnosti, ktoré sú vybavené modernými interiérmi sa môžu predávať pomerne drahšie.

Taktika č. 2

Toto je jedna z najťažších vecí na pochopenie pre predávajúcich. Majú totiž pocit, že ak nepridajú k svojej požadovanej cene ešte 10 alebo 20 percent navrch, skončia nakoniec pri nižšej realizačnej cene.

Naopak práve nehnuteľnosti ocenené strategicky, vo väčšine prípadov agresívne, generujú najväčšiu aktivitu potenciálnych záujemcov o kúpu.

3 najväčšie riziká extrémneho nadhodnotenia Vašej nehnuteľnosti:

1. Inzeráty sú prehliadané potenciálnymi záujemcami, ktorí majú pocit, že si nehnuteľnosť nemôžu dovoliť.

2. Potenciálni záujemcovia si myslia, že predávajúci nie sú prístupní rokovaniu o cene, keďže tá je vedome stanovená príliš vysoko. Stáva sa, že aj keď požiadate záujemcu o vyjadrenie jeho ponuky, ten nakoniec radšej prejde ku predávajúcemu, ktorý sa od začiatku javí ako prístupný rokovaniu o cene.

3. Čím dlhšie na trhu, tým sa hodnota znižuje. Stratégia postupného znižovania ceny vedie k oveľa menšiemu záujmu potenciálnych kupujúcich, ako stratégia agresívnej ceny od samého začiatku. Dokonca sa stáva, že keď potenciálni kupujúci vidia, že cena postupne klesá začnú hrať hru a sledujú, až ako nízko ju predávajúci pustí.

Čo väčšinou funguje?

Stratégia, ktorá kombinuje agresívnu cenu, kvalitný marketing a silné zastúpenie.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Minúta po minúte: Fico zostáva lídrom Smeru, delegáti podporili aj Kaliňáka

Premiér Fico a minister vnútra kritizovali na sneme aj médiá.

DOMOV

Odhalila kauzu predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

KULTÚRA

Milan Lasica: Už nemôžem umrieť predčasne

Keby som mohol, správal by som sa úplne inak, tvrdí.


Už ste čítali?