Ako stanoviť cenu nehnuteľnosti a neprestreliť? Nič jednoduché.

Autor: Milan Čierťažský | 23.2.2014 o 18:15 | Karma článku: 4,18 | Prečítané:  1098x

Pokiaľ ide o ceny nehnuteľností, až príliš často majitelia používajú metódu – “Hodím cenu na trh a uvidím, čo to prinesie”. Nesprávne stanovenie ceny je veľmi časté.

Najčastejšie stratégie a zároveň mýty o stanovení ceny nehnuteľnosti:

1. Vezmem, čo som za nehnuteľnosť zaplatil, pridám to, čo som do nej vrazil a mám jej aktuálnu cenu.

2. Aby bolo možné vyjednávať je potrebné stanoviť predajnú cenu omnoho vyššie ako je požadovaná cena.

Prečo tieto taktiky nefungujú?

Taktika č. 1

Predaj auta je to, kde sa dá tento prístup aplikovať. Môžeme sa pozrieť na web niektorého z autobazárov, vyberieme značku, model, rok a najazdené kilometre a zistíme, aká je trhová hodnota auta.

No hodnota nehnuteľnosti nie je určená majiteľom alebo realitným agentom, je určená samotným trhom – tzn. tým, čo reálne zaplatili kupujúci v poslednej dobe za podobné nehnuteľnosti v rovnakej oblasti.

Pritom obrovský vplyv má vek a stav predávanej nehnuteľnosti. Nehnuteľnosti, ktoré sú vybavené modernými interiérmi sa môžu predávať pomerne drahšie.

Taktika č. 2

Toto je jedna z najťažších vecí na pochopenie pre predávajúcich. Majú totiž pocit, že ak nepridajú k svojej požadovanej cene ešte 10 alebo 20 percent navrch, skončia nakoniec pri nižšej realizačnej cene.

Naopak práve nehnuteľnosti ocenené strategicky, vo väčšine prípadov agresívne, generujú najväčšiu aktivitu potenciálnych záujemcov o kúpu.

3 najväčšie riziká extrémneho nadhodnotenia Vašej nehnuteľnosti:

1. Inzeráty sú prehliadané potenciálnymi záujemcami, ktorí majú pocit, že si nehnuteľnosť nemôžu dovoliť.

2. Potenciálni záujemcovia si myslia, že predávajúci nie sú prístupní rokovaniu o cene, keďže tá je vedome stanovená príliš vysoko. Stáva sa, že aj keď požiadate záujemcu o vyjadrenie jeho ponuky, ten nakoniec radšej prejde ku predávajúcemu, ktorý sa od začiatku javí ako prístupný rokovaniu o cene.

3. Čím dlhšie na trhu, tým sa hodnota znižuje. Stratégia postupného znižovania ceny vedie k oveľa menšiemu záujmu potenciálnych kupujúcich, ako stratégia agresívnej ceny od samého začiatku. Dokonca sa stáva, že keď potenciálni kupujúci vidia, že cena postupne klesá začnú hrať hru a sledujú, až ako nízko ju predávajúci pustí.

Čo väčšinou funguje?

Stratégia, ktorá kombinuje agresívnu cenu, kvalitný marketing a silné zastúpenie.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Váhostav dostal pokutu za schránkové firmy, majiteľom je Široký

Úrad pre verejné obstarávanie udelil stavebnej firme Váhostav pokutu za neprehľadnú vlastnícku štruktúru, Široký je skutočným vlastníkom podniku.

EKONOMIKA

Štát zmení výpočet dôchodkov. Ešteže tak, odkazujú seniori

Od budúceho roka sa mali dôchodky zvyšovať len podľa rastu cien.

SVET

Čo sa stalo s poľskou armádou? Nad skúsenosťami prevláda lojalita

PiS sleduje vlastné politické ciele aj v armáde.


Už ste čítali?