Aj keď radšej poukazujem na podobnosť ako rozdielnosť mužov a žien, nové štatistiky ukazujú na rozdiely medzi pohlaviami vo vnímaní, pokiaľ ide o vlastníctvo a kúpu domova. Zatiaľ čo muži majú tendenciu preberať väčšiu zodpovednosť za finančné aspekty procesu kúpy, ženy hľadajú svoje povinnosti v oblasti výskumu a plánovania.
Údaj: 39 percent mužov verí, že finančný prieskum je ich najdôležitejšou úlohou. Ako ho použiť: Keď príde čas diskutovať o predbežnom súhlase na pôžičku, provízii za predaj, zálohe a samotnej predajnej cene, je vhodné sa uistiť, že sa klient cíti naozaj súčasťou aktívnej konverzácie.
Údaj: 34 percent žien si myslí, že prieskum ich nového susedstva je ich úlohou. Ako ho použiť: Uistite sa, že svojim ženským klientom dávate presný obraz o štvrti, kde uvažujú bývať. Vždy je vhodné s nimi komunikovať ohľadne kriminality v danej štvrti, o možnosti prechádzok, o školských zariadeniach, blízkosti požadovaných zariadení a úradov.
Údaj: 87 percent žien uviedlo, že prezeranie nehnuteľností bola ich najpríjemnejšia zodpovednosť. Ako ho použiť: Keď príde čas na obhliadku a predstavenie nehnuteľnosti v celej svojej kráse, svoju pozornosť smerujte priamo k žene.
Údaj: 43 percent mužov si privlastňuje starostlivosť o papierovačky. Ako ho použiť: Keď príde čas na zmluvy a ostatné papierové záležitosti, smerujte svoju pozornosť na muža.
Údaj: zatiaľ, čo 71 percent žien verí, že platba by mala byť spoločnou snahou, iba 56 percent mužov s tým súhlasí. Ako ho použiť: Pokiaľ sa klienti začnú rozprávať na túto tému je vhodné byť trpezlivý a nechať ich diskutovať v súkromí.
Údaj: 53 percent mužov verí, že prieskum škôl by mal byť spoločnou úlohou, no iba 42 percent žien s tým súhlasí. Ako ho použiť: O školách v blízkosti nehnuteľnosti je vhodné diskutovať s oboma stranami súčasne. To umožní, že sa obaja klienti cítia súčasťou tohto dôležitého rozhodovania.
Zatiaľ, čo uvedené údaje ukazujú na rodové odlišnosti, prieskum prináša na svetlo aj čiastočné podobnosti. Prvé tri priority, na ktorých sa muži aj ženy zhodujú keď ide o kúpu nehnuteľnosti sú: 1. Bezpečná štvrť, 2. Celkový stav nehnuteľnosti, 3. Počet izieb.
Prieskum bol síce vykonaný v USA, no aj u nás je veľmi dôležité poznať klientov a vedieť, ako vplývať na uspokojenie ich potrieb. Skúste myslieť na tieto štatistiky pri najbližšom predaji a budete mať možnosť komunikovať s klientmi efektívnejším spôsobom. Je dôležité sa uistiť, čo každého z dvojice klientov v procese kúpy teší. Čím viac budete poznať svojich klientov, tým lepšie im budete vedieť pomôcť.