reklama

Muži vs. ženy pri nákupe domova

Áno viem, toto sú výsledky prieskumu vykonaného za “veľkou mlákou”. A tiež viem, že sme iný národ s inou mentalitou a teda nie všetko sa dá aplikovať aj na našinca. Ale tiež som presvedčený o tom, že niektoré z výsledkov stoja za zamyslenie a za prípadné využitie pri najbližšom predaji.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu
(zdroj: http://www.freevector.com/)

Aj keď radšej poukazujem na podobnosť ako rozdielnosť mužov a žien, nové štatistiky ukazujú na rozdiely medzi pohlaviami vo vnímaní, pokiaľ ide o vlastníctvo a kúpu domova. Zatiaľ čo muži majú tendenciu preberať väčšiu zodpovednosť za finančné aspekty procesu kúpy, ženy hľadajú svoje povinnosti v oblasti výskumu a plánovania.

Údaj: 39 percent mužov verí, že finančný prieskum je ich najdôležitejšou úlohou. Ako ho použiť: Keď príde čas diskutovať o predbežnom súhlase na pôžičku, provízii za predaj, zálohe a samotnej predajnej cene, je vhodné sa uistiť, že sa klient cíti naozaj súčasťou aktívnej konverzácie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Údaj: 34 percent žien si myslí, že prieskum ich nového susedstva je ich úlohou. Ako ho použiť: Uistite sa, že svojim ženským klientom dávate presný obraz o štvrti, kde uvažujú bývať. Vždy je vhodné s nimi komunikovať ohľadne kriminality v danej štvrti, o možnosti prechádzok, o školských zariadeniach, blízkosti požadovaných zariadení a úradov.

Údaj: 87 percent žien uviedlo, že prezeranie nehnuteľností bola ich najpríjemnejšia zodpovednosť. Ako ho použiť: Keď príde čas na obhliadku a predstavenie nehnuteľnosti v celej svojej kráse, svoju pozornosť smerujte priamo k žene.

Údaj: 43 percent mužov si privlastňuje starostlivosť o papierovačky. Ako ho použiť: Keď príde čas na zmluvy a ostatné papierové záležitosti, smerujte svoju pozornosť na muža.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Údaj: zatiaľ, čo 71 percent žien verí, že platba by mala byť spoločnou snahou, iba 56 percent mužov s tým súhlasí. Ako ho použiť: Pokiaľ sa klienti začnú rozprávať na túto tému je vhodné byť trpezlivý a nechať ich diskutovať v súkromí.

Údaj: 53 percent mužov verí, že prieskum škôl by mal byť spoločnou úlohou, no iba 42 percent žien s tým súhlasí. Ako ho použiť: O školách v blízkosti nehnuteľnosti je vhodné diskutovať s oboma stranami súčasne. To umožní, že sa obaja klienti cítia súčasťou tohto dôležitého rozhodovania.

Zatiaľ, čo uvedené údaje ukazujú na rodové odlišnosti, prieskum prináša na svetlo aj čiastočné podobnosti. Prvé tri priority, na ktorých sa muži aj ženy zhodujú keď ide o kúpu nehnuteľnosti sú: 1. Bezpečná štvrť, 2. Celkový stav nehnuteľnosti, 3. Počet izieb.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prieskum bol síce vykonaný v USA, no aj u nás je veľmi dôležité poznať klientov a vedieť, ako vplývať na uspokojenie ich potrieb. Skúste myslieť na tieto štatistiky pri najbližšom predaji a budete mať možnosť komunikovať s klientmi efektívnejším spôsobom. Je dôležité sa uistiť, čo každého z dvojice klientov v procese kúpy teší. Čím viac budete poznať svojich klientov, tým lepšie im budete vedieť pomôcť.

Milan Čierťažský

Milan Čierťažský

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Od roku 2013 som majiteľom a konateľom spoločnosti INOR s.r.o., ktorá vedie tri divízie - reality, stavba, development. Klientom pomáham s kúpou a predajom ich nehnuteľností, s výstavbou ich vysnívaných domovov a tiež s prípravou a realizáciou developerských projektov. Moja filozofia je jednoduchá - Vaše starosti preberáme my. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu